Zietwing

Zietwing er Egense Sejlklubs administrationssystem
Quick Guide til betaling systemet Zeitwing

1. Hvad er Zietwing?
Zietwing er programmet forbinder klubben med medlemmerne. Som medlem får du adgang til din egen profil, hvor du finder alle de oplysninger klubben har om dig. Det er også her du kan se de abonnementer du har i klubben, fx kontingent, havneplads og stativleje.

I din brugerprofil vil du fremover kunne finde dine fakturaer, lejeaftaler og betalinger, både forhenværende og kommende.

2. Hvordan bliver du tilmeldt systemet?
Som nyt medlem får du tilsendt en e-mail med en invitation til systemet. Her logger du på og og bliver bedt om at vælge dit personlige kodeord på mindst 6 tegn. Skriv dit kodeord i begge felter. Klik i boksen – ”Jeg accepterer vilkår og betingelser”, når du har læst disse. Du læser vilkår og betingelser ved at klikke på den blå tekst. Dit kodeord er personligt – Egense Sejlklub kan derfor ikke oplyse dig om dit personlige kodeord. Glemmer du det eller bliver det væk, trykker du på “Glemt kodeord” så kan du lave et nyt, ellers kontakt havnekontoret, så hjælper vi dig (98310057/egense-sejlklub@live.dk.

Når du får invitationen, har vi allerede oprettet en brugerprofil med de oplysninger vi har om dig og din båd. Denne brugerprofil får du adgang til ved at klikke på ”kom i gang”. Nu udfylder du de informationer, som evt. mangler om dig og din båd. Det gør du for at Egense Sejlklub kan give dig den bedste service – simpelt og enkelt.

3. Hvordan betaler du kontingent, havneplads og fiskehusegrundlejer?
For at kunne benytte Egense Sejlklub og betale for de produkter og services du benytter, fx kontingent, havneplads, fiskehusgrundleje osv, skal du tilknytte dit betalingskort til Zietwing. Via din profil godkender du betaling for de services du har abonnement på i Egense Sejlklub. Det er ikke muligt for Egense Sejlklub at hæve penge for noget, som du ikke på forhånd har godkendt.

4. Hvordan skifter du betalingskort?
Har du fået nyt betalingskort, skal du opdatere dette i Zietwing for at vi kan trække de aftalte betalinger. Herunder kan du læse hvordan du gør:

Gå ind på forsiden af jeres Zietwing login.
Øverst, lige under overskriften ”Betjeningspanel” er der to eller flere faner, hvoraf den ene har jeres Aktivt medlem/Partner medlem/Passiv Medlem/ Børne/unge medlem, Købspladsleje/lejepladsleje/jolleplads/fiskerhus. Tryk på denne fane.
Kør lidt ned på siden og find den blå knap der hedder ”Skift betalingsmetode”
Vælg opret nyt kort og indtast kortdata
Herefter skal I bare trykke på ”Vælg” på det blå kort og ”Gem & gennemfør” så er den hjemme

5. Hvor sikkert er systemet?
Dine informationer vil blive opbevaret sikkert. Zietwing har den højeste godkendelse af sikkerhed mod svindel og misbrug. Dine kortdata kan derfor ikke misbruges og Egense Sejlklub kan som nævnt ikke trække på dit betalingskort uden din forudgående accept.

Når du i Zietwing opretter en brugerkonto, indtaster du dine kortoplysninger i et sikkert betalingsvindue. Betalingsvinduet fremkommer på den SSL krypterede side via en i-frame som dannes fra vores PCI DSS level 1 certificerede betalingsgateway og dine betalingskortoplysninger tokeniseres (krypteres). Lang historie kort, det er så sikkert, som det kan blive. Hverken Zietwing eller Egense Sejlklub har adgang til de indtastede kortoplysninger. Du har som bruger af systemet altid adgang til dine egne brugerdata og kan til enhver tid også selv afmelde dit registrerede kort, så der ikke trækkes abonnement eller services på dit betalingskort. Alt sammen orkestreret netop for at imødekomme de skrappeste sikkerhedskrav, samtidig med en god brugeroplevelse”. Den PCI DSS level 1 certificeret betalingsgateway er godkendt af Nets, Visa og Mastercard mfl. Til at håndtere sikre elektroniske betalinger.

Zietwings betalingsgateway er godkendt og certificeret af NETS til henholdsvis at håndtere betalinger på Dankort, men ligeledes også på Visa og Mastercard. Generelt I dag bruges samme betalingsform i bl.a. Telenor, Boxer TV, Europark, Netflix m.fl. Zietwing overholder samme sikkerhed som ovenstående, for at sikre at alle betalinger krypteres i henhold til gældende regler. Grunden til at Egense Sejlklub lagrer kortdata, er for at automatisere processen fra betaling til bilags-behandling i regnskabssystemet, samtidig med en automatisk fornyelsesproces til næstkommende betaling. Hvis der mod forventning trækkes et fejlbeløb, eller hvis der trækkes uretmæssigt på et betalingskort, vil man kunne henvende sig til Egense Sejlklub, der derefter kan kontakte eksempelvis NETS og få beløbet refunderet. Altså hvis der uretmæssigt trækkes et fejlbeløb, vil man kunne få beløbet refunderet af eksempelvis NETS eller banken. Dette er helt standard praksis indenfor betaling, og Zietwing overholder alle gældende retningslinjer og sikkerhedskrav på dette område. Der kan benyttes Dankort, Visa og Mastercard.